Život – Miloš Crnjanski

20 Nov

“ …Sve to ne zavisi od mene.

Setim se kako beše lep,

nad vodama dubokim nekim,

kao Mesec beo, sa lukom tankim i mekim,

jedan most.

I, vidiš, to uteši me.

Ne zavisi od mene.

Dosta je da tog dana,

zemlja oko mene zamiriše preorana,

ili da oblaci prolete,

malo niže, pa da me to potrese.

Ne, ne od mene.

Dosta će biti ako, jedne zime

, iz vrta jednog zavejanog

istrči neko ozeblo, tuđe, dete

i zagrli me…“
default

Čitam neku biografiju o Crnjanskom. Moj zemljak, prepoznajem te njegove bagremove i ratove i lutanja. Cvili u srcu svakog od nas neka zaboravljena  golgota.  Beskrajni životni krug u kome čežnja za zvezdama nikad ne jenjava. Kao ni želja za rumenim trešnjama zavičajnim.  Zvezde su uvek tamo gde ih  i ne tražimo.  Spavaju.

4 реаговања to “Život – Miloš Crnjanski”

  1. noviinternet новембар 21, 2013 у 9:30 pm #

    Hvala ti! Ovo mi je omiljena pesma!

  2. jelenakovincic новембар 22, 2013 у 1:42 pm #

    Divna, divna pesma…Prosto nestvarno kako čovek može tako govoriti svoju dušu?On upravo to radi – govori svoju dušu…

Оставите одговор

