Marina – Karlos Ruis Safon… Jeste li čitali?

12 Sep

Čitala sam „Marinu“ ovih dana i misli su mi još zatrpane slikama…

Divan je osećaj ponovo doživeti Barselonu, vođena njegovim pogledom. Kada vas zasene velelepne stare građevine, fontane sa anđelima i zapušteni senoviti vrtovi… I pomalo uplaše zloslutni crni leptiri.
Ne, ne sviđa mi se tema romana, linija priče… Nisam ljubitelj naučne fantastike, trilera, priča o ludilu i zlu, kopanju po najcrnjoj ljudskoj tami i nesrećnim ljubavima …
Ipak obožavam njegove knjige, čudne, na momente surove i pomalo depresivne.  Zašto? Mnogo mi se sviđa njegov način posmatranja sveta, ti čudesni opisi svega što pogled uhvati, slikovitost rečenica, preplitanje svetlosti i tame… Safon priča kao neko u koga odmah morate da se zaljubite. Bar ja bih mogla🙂


Prvo sam pročitala fenomenalnu „Senku vetra“, gde me je raznežio lik mladog Danijela i oduševio njegov sjajni drug Fermin. Onda sam pronašla „Igru Anđela“, čiji me je kraj malo razočarao jer sam očekivala mnogo bolji rasplet. Ipak, knjiga u kojoj je glavni lik PISAC mora da vam se svidi. Kako bih da zalutam u neku od starih knjižara koje se tamo pominju…
Konačno, knjiga „Marina“ zaokružila je utisak. Nadam da će biti još tavkih romana. NEOPHODNI SU.

25 реаговања to “Marina – Karlos Ruis Safon… Jeste li čitali?”

  1. Exxx септембар 12, 2011 у 7:53 pm #

    Najpre sam pročitao Igru anđela i to svega za par dana ali kao što kažeš kraj me je malo razočarao. Ipak knjiga za preporuku. Senku vetra sam pročitao ubrzo potom. Više mi se svidela Igra anđela. Marinu tek treba da pročitam i hoću sigurno posle ovog posta😉

    • malabreskva септембар 14, 2011 у 4:30 pm #

      Exxx, drago mi je da si čitao. Sve knjige su sličnog stila, pa sam ih zato zajedno pomenula🙂

  2. Branko Baćović септембар 12, 2011 у 8:54 pm #

    Hmmm… nisam čitao…
    Ali sam bio u Barseloni😉

    • malabreskva септембар 14, 2011 у 4:32 pm #

      Branko, čula sam da su ljudi poludeli za ovim knjigama, kafići, ulice i knjižare koje se ovde pominju zaista postoje i mnogi Evropljani su pohrlili da ih obiđu🙂 Jeste pomali glupo, ali verujem da je divan osećaj prošetati predelima opisanim u knjizi🙂

  3. Bravarica септембар 13, 2011 у 9:10 am #

    videla si🙂
    mora da si videla:)))
    šta da ti kažem sem da je sjajan – u kompletu:)

    • malabreskva септембар 14, 2011 у 4:38 pm #

      Bravarice, ako misliš na rečenicu u tvom zaglavlju, naravno da sam videla😉

  4. cakulanje септембар 13, 2011 у 8:07 pm #

    Jednom sam te već pratila u preporuci, tako da nemam sumnji ni u vezi sa ovom 🙂

    • malabreskva септембар 14, 2011 у 4:38 pm #

      Cakulanje, drago mi je. Verujem da će ti se dopasti. Knjige su lagane i zanimljive, a stil je… savršen🙂

  5. stevo септембар 14, 2011 у 3:18 am #

    Nisam, ali godine su preda mnom, tako da…

  6. Marko - Buki blog септембар 14, 2011 у 11:35 am #

    SAd dodjoh iz Barselone …kad pomenes taj grad ma daj 5 karata🙂

  7. shunjalica септембар 14, 2011 у 8:58 pm #

    hvala za preporuku.. i još da dodam da mi se mnogo sviđa druga sličica, ali mnogo!🙂

  8. Amy август 25, 2012 у 9:28 pm #

    Mene zanima da li mislite da Marina ima nekakve veze sa njegovim zivotom?

    • malabreskva август 26, 2012 у 6:49 am #

      Amy, dobro mi došla na blog, pa… verovatno da ima veze sa njegovim životom, jer pisci uvek u priču upliću neka svoja iskustva i osećanja… Safon ima tu mračnu crtu, često piše o zlu, ludilu, nesreći… Vrlo je moguće da je i sam u životu imao nekih nesreća…

  9. tangolina фебруар 27, 2013 у 6:07 pm #

    Pročitala sam Senku vetra i baš me je oduševio roman🙂 Taman sam razmišljala šta dalje😉

  10. Kitty септембар 15, 2013 у 9:43 pm #

    Od svih njegovih knjiga, ja sam samo Marinu pročitala (uvalili mi je jer se tako zovem). Prvo sam bila zgranuta koliko je bolesno, morbidno i uvrnuto, a na samom kraju sam se odusevila kakva je prica, kada se sve kompletno pogleda.

    • malabreskva септембар 22, 2013 у 8:27 am #

      Ima on tu neku tamnu crtu, ali zato ima pogled sanjara. Ja ga obožavam🙂

  11. Predrag Popović фебруар 19, 2015 у 8:42 pm #

    Čitao sam ovu knjigu ali nekako mi nije bila ono na šta sam navikao čitajući serijal „Groblje izgubljenih knjiga“. Možda je tu bio problem… U svakom slučaju, očigledno je da je ciljna grupa drugačija. Serijal „Groblje“ je namenjen odraslima, dok je „Marina“ više coming-of-age pa i young adult (ali za razliku od sage „Sumrak“, nema patetike.)

    Pre neki dan sam na svom blogu napisao osvrt na njegovu knjigu „Igra anđela“ a sredinom prošle godine i osvrt na knjigu “
    Senka vetra„. Oba teksta sadrže odlomke koji su mi bili najzanimljiviji iz nekog razloga.

    Do čitanja, pozdrav!🙂

    • malabreskva фебруар 19, 2015 у 9:56 pm #

      Da, citala sam Senku vetra i Igru andjela , pogledacu tvoj blog. Hvala na poseti, pozdrav!

Оставите одговор

