Klopka

26 Jun

Srećem utučene ljude, iz očiju im vrišti beznađe… Pogled mi se na parčiće cepa od te njihove nesreće…

Pitam se kako su dospeli do toga, zašto su izgubili životnu snagu… I gledajući ih izdaleka, shvatam da su predugo zanemarivali sebe… Iz dana u dan udaljavali su se od svojih snova… Primorani da se prilagođavaju životu, savijali su se na razne strane, večno trpeći i ućutkujući svoje srce. Postajali su ljušture bez boja…

I onda su jednog dana shvatili da su u kavezu. Bežali bi ali ne znaju kako. Zato su odustali… Možda ovo nije njihov život, takvog ga nisu hteli…

Kao da žele da ih pogodi grom… Ne kaplju više ni želje, ne gore više snovi… Oči se pune maglom, a srce prekriva paučina.

Tako čekaju da prođe život.

Žao mi tih ljudi.

Šteta.

25 реаговања to “Klopka”

  1. Crno ili belo јун 26, 2011 у 10:04 pm #

    Srećem sve više takvih ljudi…

    • malabreskva јун 27, 2011 у 3:52 pm #

      Poražavajuće je kakvo nam je okruženje…

      • Crno ili belo јун 27, 2011 у 5:50 pm #

        Ne shvatam beznađe onih koji nemaju zdravstvene probleme, imaju stabilne porodice, dobar posao, dobro su plaćeni i ne preživljavaju kao većina… ili samo ja srećem takve ljude…

  2. savetapetkovic јун 28, 2011 у 4:58 am #

    odlično si opisala jedan sloj ljudi, Malabreskvo, možda samo dodati da se upravo iz takvog sloja često regrutuju narkomani i alkoholičari koji se ponekad pravdaju da ih je na to naterao život a neće sebi da priznaju da beže od života, od borbe i odgovornosti

    • malabreskva јун 30, 2011 у 9:20 pm #

      Ovaj tekst je inspirisan susretom sa jednom osobom iz moje familije, koja je nekada bila laf, prosto me prenerazilo u šta se pretvorila.

  3. Exxx јун 28, 2011 у 5:20 am #

    Znati živeti, to je najveća umetnost i mudrost😉

  4. Marko - Buki blog јун 28, 2011 у 7:42 pm #

    slazem se sa exxx-om🙂

  5. dudaelixir јун 29, 2011 у 7:56 pm #

    Umorni od teškog života, na žalost! Znam, često se osećam tako, veruj mi! Isuviše dugo traje „loše“ koje nas je dovelo u situaciju zanemarivanja sebe radi drugih ljudi! No, nada kod mene nije umrla, da će jednog dana biti bolje, samo, u kakvom ću ja stanju biti?

    • malabreskva јун 30, 2011 у 9:22 pm #

      Dudo, ja ovde ne pričam o povremenoj depresiji. Svi mi ponekad zapadamo u neka slična stanja, ali ovde je reč o pravoj bolesti, gubitku volje za životom, gubljenju bitke. Tužno.

  6. zelenavrata јун 30, 2011 у 12:09 am #

    I meni ih je zao…jbg..

  7. Charolija јун 30, 2011 у 12:06 pm #

    Stoji ova tvoja „Klopka“ kod mene ovako otvorena još od juče, a i dalje ne znam šta bih napisala. Ljudi upadnu u klopku, a da to i ne primete. Kolotečina im oduzima volju za životom i onda se tako vuku od danas do sutra, bez svesti da treba živeti sada i ovde, a ne čekati neko sutra. Moram da priznam da sam ovih dana i sama takva, zato me i zamislio ovaj post. Pod hitno treba da se pokrenem. Hvala ti.

    • malabreskva јун 30, 2011 у 9:24 pm #

      Čarolijo, ti baš kao i ja voliš sunce i verovatno ti fali. Ali ja verujem u tvoj optimizam, neverovatan je. Nema na čemu 🙂

  8. nedodjija јун 30, 2011 у 6:57 pm #

    nemoj ih zaliti…. budi ih !
    to je obaveza budnih prema onima koji i ne znaju da su u nevolji…!🙂

    • malabreskva јун 30, 2011 у 9:27 pm #

      Nedođijo, u pitanju je ozbiljniji psihički problem. Ljudi koji su izgubili kompas slušaju sebe i svoja osećanja, ne može se njima pomoći tek tako. Čovek u takvom stanju JEDINO može sam sebi pomoći, čak ni psihijatri tu ne mogu puno… Konkretno, osoba o kojoj govorim dobila je na poklon mnogo knjiga takozvane „samopomoći“ tipa „budi srećan“ „misli pozitivno“…. Džaba je sve to… Jednostavno, otkači se nešto u nama i … Ne znam može li se to ikako popraviti. Verujem da je teško… A žao mi je jer tako osećam, boli me kad to vidim… Osećanjima se ne upravlja….

  9. Crno ili belo јун 30, 2011 у 9:43 pm #

    Čitajući poslednje komentare, moram da dodam. Postoje ljudi kojih mi je žao, ali koje ne žalim i želim da im pomognem i onih kojih mi nije žao, ali ih žalim.
    Literatura o „samopomoći“ ne može svakome da pomogne, Veoma je teško kada je nekome potrebna stručna pomoć, a pravog stručnjaka nema na vidiku… Nisu svi bolesni ljudi svesni svoje bolesti…

    • malabreskva јун 30, 2011 у 10:14 pm #

      Crno ili belo, nisam stručna da procenim ko je zaista bolestan. Takvi ljudi jednostavno naviknu na „životarenje“ i ne vide u tome problem. Možda to i nije bolest, već neki gubitak motivacije… Ne znam. Samo znam da je ogromna razlika između nekadašnjih mladih i sadašnjih „živih a umrlih“… Što je najgore, takvih ima mnogo… A danas je ljude baš briga da nekome pomognu. I da hoće, ne znaju kako bi. Konkretno, ova moja rođaka živi u drugoj državi i ja sam je videla sada posle desetak godina. Prenerazilo me je od onakve žene kakva je postala… ne znam šta bih rekla….

  10. Branko Baćović јул 3, 2011 у 8:38 pm #

    Jbg… svako se nađe u takvom procepu… Koliko ljudi uspe da odživi svoje snove i ostane zadovoljan ili da ih ne odživi a da ostane zadovoljan🙂

  11. agroekonomija јул 16, 2011 у 11:03 am #

    Prazno životarenje je kao neizlečiva bolest. Nešto veliko, nešto bajno treba da se desi ljudima, koji tako žive, da bi ih trglo iz apatije i pokrenulo u novi, pravi život. Samo retki su oni, koji uspeju da se oslobode utučenosti.

  12. shunjalica јул 20, 2011 у 4:09 pm #

    teško je napraviti korak a ne primetiti ih, pomoć ili ne žele ili više ni ne znaju kako da prihvate, na kraju ostaje samo da se trudimo da takvu sliku ne ugledamo u ogledalu…

    • malabreskva август 3, 2011 у 9:55 pm #

      Najgore je što se sve dešava postepeno. Taman da ne primetiš… A kad je prekasno… Eh…

Оставите одговор

