Učila me rečima kojima se priziva tišina…

16 Sep

Jesen je…
Jesen je već…
I opet?
Kako sam to samo mogao propustiti? Gde li sam se zadesio one večeri kad je njena pozlaćena parada umarširala u našu varoš?
Eh, da…
Ni godišnja doba ne pomeraju me više kao nekad…
Proleće mi je uvek udaralo šamar, Leto se kao kupina kotrljalo obodom mojih usana, a Zima bi mi zazvonila u glavi kao grozd praporaca, trpajući pune šake dijamanata u moje misli, jednostavno, kao šake staklenih klikera u duboke džepove kaputa…
Ali Jesen me je najviše mazila…
Spuštala mi se na ramena nežno, kao tanani sveter obojen dimom spaljenog lišća, i učila me rečima kojima se priziva tišina, i koje se (ako ih pravilno zamisliš), rimuju sa rominjanjem kiše, i slade pod jezikom kao brašnjave mrvice pečenog kestena…

Da, nešto se dogodilo u onom posebnom kosmičkom satiću, ugrađenom u vlažni sivi pesak, negde na samom izvoru moje kičme…
Veliki zupčanik, koji bi ranije uvek škljocnuo kad kazaljka naiđe na april ili oktobar, zarubio se kao šljunak, i točkići su odjednom počeli da se vrte neočekivano lako…
Dovraga, poražavajuće lako…
Kao na glupom okruglom časovniku u holu železničke stanice koji melje rezignirano, kao dolap, nemajući pojma o tome da li je napolju upravo sumrak, susnežica, oktobar ili eventualno ponedeljak…

(DJORDJE BALAŠEVIĆ)

32 реаговања to “Učila me rečima kojima se priziva tišina…”

  1. hiljadarko септембар 17, 2010 у 12:37 am #

    grrrr… ne volem jesen
    s liscem pocela i kosa da mi opada

  2. stevo септембар 17, 2010 у 5:20 am #

    Ma nema zime, stiže jesen😀

  3. veshtichanstvena септембар 17, 2010 у 8:40 am #

    Neponovljivi Balašević i njegove reči milujuće…Divno

  4. shunjalica септембар 17, 2010 у 1:29 pm #

    sve mi divno od sličice do poslednje reči🙂

  5. crnaperla септембар 17, 2010 у 2:50 pm #

    Uživala sam…skroz na skroz…🙂

  6. Exxx септембар 17, 2010 у 4:42 pm #

    Čudo je taj Balašević😉

  7. Alex септембар 17, 2010 у 7:50 pm #

    Znaš šta mislim o Đoletu, pa da se ne ponavljam… ja ga zovem „naš Bob Dylan“… i žao mi je što ne stvara u nekoj drugoj zemlji i sve te svoje stihove, pesme i priče podeli sa drugim narodima… da se zna da i mi imamo pesnika – kantautora svetskog formata… ovako je samo još jedna žrtva naše sujete…

    • malabreskva септембар 26, 2010 у 9:31 pm #

      Ma polako, sve to dodje na svoje. Prave vrednosti uvek ostaju.

  8. dollybel септембар 18, 2010 у 12:15 pm #

    uh kakva sličica
    a i jesen volim

    • malabreskva септембар 26, 2010 у 9:32 pm #

      Volim je ponekad, ponekad ne… kod mene ništa nije sigurno🙂

  9. afroditta септембар 18, 2010 у 3:32 pm #

    Jesen❤

  10. nedodjija септембар 18, 2010 у 9:38 pm #

    ha, ovaj put sam sve razumela….
    bas lepo !🙂

  11. milininsvet септембар 19, 2010 у 5:35 pm #

    Jesen stize, Breskvice, evo petaka za Balasevica.

  12. sanjar u prolazu септембар 20, 2010 у 10:12 am #

    jesen stiže dunjo(breskvo) moja …:mrgreen:

  13. dudaelixir септембар 24, 2010 у 5:51 pm #

    Stiže, na žalost, i bresaka je sve manje!😦
    Jedino što volEm oko jeseni su njene boje, meni omiljene!
    I volim kada, konačno, počne sezona grejanja da znamo na čemu semo. Ovo sada je bljak. Ujutro i uveče zima, preko dana divno toplo. Uh, to zdravo ne volEm!🙂

    • malabreskva септембар 26, 2010 у 9:36 pm #

      Ima breskvica Dudo, ja jutros kupila🙂
      I ja obožavam boje jeseni

  14. archibald57 септембар 24, 2010 у 6:45 pm #

    Volim i ja jesen… „jer tek u jesen pokažu se boje krošanja, sve su iste u leto zeleno…“ – opeet Balašević. Ma, gde nalaziš svog to Balaševića???

    • malabreskva септембар 26, 2010 у 9:36 pm #

      Ha,ha, Balašević je svuda oko mene. Izgleda on mene nalazi🙂

  15. someoldpiano октобар 5, 2010 у 9:30 pm #

    Oni koji nisu,neka pročitaju i ostatak knjige.
    Kada porastem biću Balašević

  16. Ivan (Zlatibor) iz Kraljeva децембар 2, 2011 у 6:53 pm #

    Najbolji, kao i uvek! Uzivam u njegovim pesmama. Čak ponekad pevušim u njegovom stilu.

Оставите одговор

