Arsen, zima i ruske priče…

20 дец

Ovih dana naprosto uživam. Dušu mi je ogrnuo neki spokoj i ma koliko su oko mene ljudi mrzovoljni i nervozni, ja se kupam u nekom posebnom miru i zadovoljstvu. Razlog vam ne mogu otkriti, pošto ni sama ne znam kako sam uhvatila taj dašak topline.Znam samo da mi je kao pleteni prsluk zagrejao dušu  u ovim snežnim danima…

Negde sam pronašla Čehovljeve pripovetke, i ponovo se radujem kao dete kome su dali šarenu kuglu u kojoj veje sneg. Nisu te priče toliko pozitivne, nekad su satirične, nekad I duhovite, ali duboko zadiru u naše slovenske duše. I u njegovo vreme vladalo je  pravo jačeg I bogatijeg, sila, glupost I neznanje… Ali je Čehov svojim jezgrovitim rečenicama ubadao u srž ljudskih mana.  I na kraju iz tih priča izranja Čovek u svoj svojoj veličini, izvire nada da  mora doći do promene, da beda, praznina I nepravda nisu večni… Optimizam… Kao zlatna nit u tamnoj potki života…

Mnogo volim ruske pisce, posebno prijaju u ovim zavejanim snežnim danima. Možda sam vam I dosadna, ali želela sam da prenesem ovaj osećaj dečije razdraganosti koji odavno nisam kod sebe uočila.  Čitajte… I preporučite nešto.

26 реаговања to “Arsen, zima i ruske priče…”

  1. zelenavrata децембар 20, 2009 у 3:40 pm #

    Uzivaj dok te drzi ta toplota, nebitno odakle dosla!

  2. stevo децембар 20, 2009 у 3:50 pm #

    Eto, vidiš šta ti zima uradi! Ako Rus i zima nisu u kontekstu ovog što nam se dogadja, je li, mislim na frrrrrr… zimu i ‘ladnoću, onda ne pričamo o istim stvarima! Ali, medjutim, i tako dalje… mislimo o istoj stvari… i kod Čehova se na pozornici igra jedno, gledaoci vide drugo a u stvari dogadja se nešto sasvim treće 😀

  3. dudaelixir децембар 20, 2009 у 4:19 pm #

    Ne dozvoli da ti išta naruši taj spokoj i toplinu u duši! Divno je čuti tako nešto. Mogu ti reći da i ja uživam u kući, od kada ne radim! Baš mi prija, neverovatno! Stalno nešto radim! Danas mi je bio baš lep dan i volela bih kada bi svaki bio ovakav. Dobila sam i prvu poslovnu ponudu u vezi šivenja! 🙂

    • malabreskva децембар 20, 2009 у 5:44 pm #

      Dudo, drago mi je da si pobegla glupom Bluzu, zna on da bude prevrtljiv, pazi se pokvarenjaka 😉

  4. IvanB. децембар 20, 2009 у 4:22 pm #

    obozavam ruske price, a i ruske bajke. blago tebi kad mozes da uzivas, ja odoh lopatu u ruke i da cistim sneg.

    • malabreskva децембар 20, 2009 у 5:43 pm #

      Joj, da ruske bajke, prelepe su…Sećaš se Vasilise premudre ? Nekad su te bajke prikazivali na TV-u, nije mi jasno zašto to više ne daju… Lopatu u ruke?
      Ako, to je zdravo!

  5. Exxx децембар 20, 2009 у 4:25 pm #

    Blago tebi 😉

  6. afroditta децембар 20, 2009 у 8:28 pm #

    Arsena mogu uvijek da slusam ! 🙂
    Samo uzivaj ! 🙂

  7. sarah децембар 20, 2009 у 8:57 pm #

    Drago mi je da si pronasla nesto cemu se toliko radujes i uzivas, sto ti donosi mir… Arsen je i moj izbor… prelepo…a talijanski ucim, ucim… 😉
    pozz

    • malabreskva децембар 21, 2009 у 10:39 pm #

      Italijanski je jako lep, a ova pesmica me oduševila. Arsena da ne komentarišem, skoro kao Đole!!!
      Kad je i Đole pevao – Kad porastem biću Arsen! 😉

  8. SanjaKokica децембар 21, 2009 у 8:54 am #

    Baš je milina pročitati tako pozitivne misli….ja skakućem tamo – vamo sa raspoloženjem. Vozimo se kolima, ide neka muzika, pa ako uleti neka zimska pesmica…ponese me u razmišljanje…bože…koliko smo u stvari srećni i koliko nas u suštini sitnice mogu radovati….malo zimske atmosfere i lepe muzike, ko stigne 🙂 dobra knjiga, mogu opustiti dušu i uliti joj dodatnu snagu. Zadrži to raspoloženje breskvice, nije ni važno odakle je, važno je da je uz tebe 🙂

    • malabreskva децембар 21, 2009 у 10:38 pm #

      Hvala Kokice, hoću!
      Što se muzike tiče ja isključivo slušam „tugovanke“, jer volim takvu muziku. Sreća pa mi raspoloženje ne zavisi od toga inače bih tugovala stalno 🙂

      • SanjaKokica децембар 22, 2009 у 11:34 am #

        Volim ja i tugovanke i svašta nešto, a na raspoloženje mi utiče kako kad 🙂

  9. Charolija децембар 21, 2009 у 6:13 pm #

    Mene još uvek nije uhvatilo, a znam da hoće. U stvari i ne znam kako se osećam.

    • malabreskva децембар 21, 2009 у 10:36 pm #

      Čarolijo, zima izgleda nije tvoje vreme, ali polako, sve to dođe na svoje 😉

  10. veshtichanstvena децембар 22, 2009 у 8:23 am #

    Meni svakako nisi dosadna, naprotiv, smatram da si obogacena tim osecajem mirnoce i ususkanosti))))))))
    Najlepse od svega je to sto se taj mir i blazeni spokoj prenosi i na ljude koji nas okruzuju,a to je nagrada koa nas cini jos zadovoljnijim postojanjem )))))))))))
    Divni su ti tekstovi Breskvice, uzivam citajuci…)))

    • malabreskva децембар 22, 2009 у 8:06 pm #

      🙂 Vecoooo!!!!
      Slažem se da smo bogatiji, to nekako dodje samo od sebe, a ja se nadam da neće propasti kao sneg 😉

  11. Sanjar u prolazu децембар 22, 2009 у 9:56 pm #

    aaaaaaaah (dugi uzdah) Arsen, iznimni poeta…
    svaka čast na izboru, a i lepo te je čitati 🙂
    kad smo kod Rusa jesenjina preporučujem, čitala si sigurno al može i drugi, treći krug 🙂

    • malabreskva децембар 22, 2009 у 10:46 pm #

      Sanjar, Jesenjin moja prva ljubav ???
      Znaš li da sam skupljala njegove slike?
      (volim plavušane, on mi je baš bio lep 🙂 🙂 )
      Naravno da može Jesenjin, uvek !!

Оставите одговор

