Dani za čitanje…

28 нов

Iako nema zime u mojim očima, odavno mi se uvukla u dušu…Često se, kad dodje ovakvo vreme, setim onog Djoletovog stiha “ sav sam ko ona staklena stvar u kojoj veje kad je pomeriš “…

Ponekad me razbudi  gel za tuširanje sa mirisom limuna… Svežina leta nakratko me oraspoloži… A onda ponovo utonem u sivilo i monotoniju dana bez sunca…

Tada se bacam na čitanje. Nekako volim da odlutam u prošlost, da zakoračim u neka davna vremena. Zato obožavam istorijske romane…

Čitam već danima knjigu “Kardinalka” Barbare Goldštajn. Prija mi atmosfera Italije iz 15.veka… Dvorske intrige i ljubavne afere, alhemičarski eksperimenti, strasni umetnici i razvratni kardinali… Glavni lik je  Katarina Mediči, vanbračna ćerka Firentinskog vladara Lorenca. Ona beži u Rim, gde uleće u vezu sa papinim sinom Cezarom Bordžijom.

Fascinirala me njena očajnička želja za učenjem,iako joj je kao ženi zabranjeno da studira. Raznim spletkama i ljubavnim vezama ona nabavlja knjige, čita grčke i rimske filozofe. Obrazuje se što više može, čak pristupa i tajnom društvu alhemičara koji tragaju za eliksirom večnog života… Nije loša knjiga, podseća na onu “Druga Bolenova kći”, ako ste čitali…

Tako ja ubijam ove tmurne dane, stvorene za blues i  puno čokolade… Tek da se ukus jeseni lakše podnese…

34 реаговања to “Dani za čitanje…”

  1. zelenavrata новембар 28, 2009 у 1:18 pm #

    Ja sam trenutno kod Kuicke i Mirisa kise na Balkanu, pokusavam da popamtim imena i cituckam 😀

  2. stevo новембар 28, 2009 у 5:18 pm #

    Ja sam juče nabavio jednu knjigu koja taman zamenjuje zadnju nogu od kreveta 😀

    • malabreskva новембар 28, 2009 у 10:49 pm #

      Mora da je puno debela ta knjiga? Neka enciklopedija, pretpostavljam.

      • stevo новембар 29, 2009 у 8:04 am #

        Ma jok, sitne, kratke nogice :mrgreen:

        • malabreskva новембар 29, 2009 у 9:24 am #

          E, moj Stevo, ja se plašila da nisi Bibliju postavio 🙂

          • stevo новембар 29, 2009 у 8:35 pm #

            Kupiš dve skupocene debele knjige; s onom prvom se hvališ, drugu kao potporu za krevet :mrgreen:

  3. Sanjar u prolazu новембар 29, 2009 у 8:53 am #

    ti si napravila bolji izbor od mene :-), uglavnom čitam gluposti o SMM (Social Media Marekting), strašno je i užasava me prodavanje magle nekih nazovi stručnjaka po toj temi…

    • malabreskva новембар 29, 2009 у 9:21 am #

      Ne bih mogla da čitam takve knjige 🙂

      • Sanjar u prolazu новембар 29, 2009 у 9:34 am #

        ma tu knjigu nazivaju stručnom literaturom a ja opet „prodavanje magle“ :-), čini mi se da ću primeniti stevin recept…

        • malabreskva новембар 29, 2009 у 10:35 am #

          Ha,ha Steva je pametno iskoristio literaturu, mada bi meni bilo žao da ga sledim 🙂

  4. sarah новембар 29, 2009 у 5:45 pm #

    Meni se dopada knjiga, bila je jedno vreme hit na nemackom govornom podrucju 😀
    Nemoj da te drzi bluz, drz’ ti njega.
    A Sanjaru nemoj da mi struku diras :mrgreen: „socijalni menadzment“, ja diplomirala maglu aaaaaaa ❓
    😀 😆

    • sarah новембар 29, 2009 у 5:48 pm #

      Zna sta sam ja skoro uradila, procitala sam Malog Princa na tri jezika i zamisli ima razlike :mrgreen:
      To kad mene drma bluz… vidis kako sam ja normalna :mrgreen:

      • malabreskva новембар 29, 2009 у 5:55 pm #

        Ha,ha, normalna sam i ja al samo ponekad 🙂
        Sarah, lepo možeš da uporediš. Hvala na ideji, mogal bih da pročitam Princa, zaboravih sve 🙂

    • malabreskva новембар 29, 2009 у 5:53 pm #

      Sarah, blago tebi možeš da čitaš i sa i bez prevoda 🙂
      Ma ne bih da hvatam bluz, nije mi zanimljiv, smara 🙂
      Eto vidiš, sanjar i ti ste kolege 🙂

      • sarah новембар 29, 2009 у 6:04 pm #

        Jeste, nije da nije ali ja sam se uzelela naseg jezika. Zato i pisem Blog i kao pokusavam da nesto napravim 😀
        Trenutno citam Albaharijevog“ Ludviga“, na nemackom ali jako bih zelea da procitam i na nasem. Nadam se da cu sledeci put stvarno rezervisati jedan kofer za nase knjige, i moram autom sve da prevezem, jer avionom ne mogu zbog tezine, morala bih jadna bez garderobe da dodjem :mrgreen:

    • Sanjar u prolazu новембар 29, 2009 у 9:13 pm #

      a tu si ptico! (kako se dobije ovaj zeleni smajli?)
      šalim se al bez uvrede, baš bih da popričam s nekim al ozbiljno na tu temu SMM-a al za područje Srbije jer, druga je priča Amerika, Engleska i sl. a sasvim 10-ta mi ovde jer ovde ništa ne uspeva pa neće ni ovaj opasni grip 🙂 a kamoli SMM.

      • sarah новембар 29, 2009 у 11:51 pm #

        Znam kakve su muke , 😆 SMM-Srbija
        Ja sam specijalista za austrijance :mrgreen:
        Breskvice, mi se rspisali, bezim …..sorryyyyyy

        • malabreskva новембар 30, 2009 у 10:13 pm #

          Ma slobodno se vi raspišite, ne smeta meni ništa. Baš volem da čujem i nešto iz te oblasti, inače nemam pojma ni šta je to 🙂

  5. veshtichanstvena новембар 30, 2009 у 9:58 am #

    Divno si ovo napisala Breskvice….Setno, i puno mirisa koje osecam dok citam…
    Ovako napisan tekst izaziva mi osmeh….Ogromni))))))))

  6. SanjaKokica новембар 30, 2009 у 11:48 am #

    Jao Breskvice, što ja volim takve knjige! Ali da se ne ponavljam, uf, mrzim nedostatak vremena za sve što želim! Ja zaglavila na Mobilnom telefonu od Stephen Kinga, al zaglavila ne zato što knjiga ne valja, naprotiv, malo morbidna ali dobra, nego čitam jednu stranicu na deset dana…
    Obožavala sam čitati Gričku vješticu ma koliko se ljudi bacali sa time da nema književne vrednosti, meni je odlična i čitala je 2 puta (pazi ono kao čak… 😉 ) Zagolicala si me sa ovom knjigom, možda…za jedno pola godine kada ovim tempom pročitam to što čitam, smislim da vidim šta je to što breskvica voli 🙂

    • malabreskva новембар 30, 2009 у 10:09 pm #

      Da, nedostatak vremena je glavni problem, a i blog kraducka vreme (oprošteno mu ! )
      Biće dana za čitanje, ja uglavnom uveče pred spavanje, ne mogu da zaspim dok ne pročitam bar par strana, to mi je obavezno 🙂

      • SanjaKokica децембар 1, 2009 у 11:03 am #

        😉 pa dobro, ja pročitam koju stranicu mangupa pa se uspavam 😆 😆 😆

        • malabreskva децембар 1, 2009 у 9:37 pm #

          Oho,ho, Kokice, ti imaš zanimljivo štivo, nije tebi loše 🙂 🙂 🙂

  7. sarah новембар 30, 2009 у 6:08 pm #

    Gde si ti Breskvice . )*
    kod mene pada prvi sneg i tuzna sam, bas.. 😦
    a trebalo bi da se radujem, jer sam videla da su ukinuli vize i da ce sada moci mnogi dragi ljudi da dodju i posete me.. 😀

    • malabreskva новембар 30, 2009 у 10:06 pm #

      Sarah, što si tužna, prvi sneg je baš lep… Ja obožavam da gledam pahuljice, to me razneži. Sarah, ti si lavica, ne brinem se ja za tebe, glavu gore!
      Ja opet radim, pa nemam baš puno vremena, ali sam tu čim nadjem vremena 🙂
      Da, nisam verovala da će ukinuti vize, prosto ne verujem da ćemo moći negde da odemo, navikli smo da budemo izvan svih tokova…

      • sarah децембар 1, 2009 у 6:39 pm #

        Radis ok, onda je opravdano 😀

        Ma ja sam na pocetku zime poslednjih godina uvek nekako bezveze, pa se onda naviknem da nema sunca i da je sve sivo-belo 😆
        A sneg, ma volim ga ja najvise onako kroz prozor iz tople sobe. Mada idem dosta na skijanje i mlatim se po planinama, mLooooogo vise volim leto… 😀

        Moram da se dokopam knjige: Predeo slikan cajem: Citala sam je pre dvadeset godina, nemam je vise… a videla sam da je Milorad Pavic preminuo i setila se da sam je imala.
        Da li si nesto citala od njega?

        • malabreskva децембар 1, 2009 у 9:34 pm #

          Ne volim ni ja zimu, jedino su mi pahuljice lepe, posebno kad su krupne i gledam ih kroz prozor 🙂
          I ja volim Pavića i baš sam htela da postavim post o njemu, zbog svega toga, a potrudiću se da danas to odradim.
          Čitala sam od njega skoro sve, samo sam malo pozaboravljala, baš sam prošle nedelje uzela iz biblioteke „Hazarski rečnik“ ali ne stižem sad da čitam, jer sam se zanela čitajući „Demijana“ od Hesea 🙂 Poslaću ti „Predeo slikan čajem“ ako pronadjem elektronski

          • sarah децембар 2, 2009 у 12:51 pm #

            Hvala ti, sto mislis na mene… 😀
            na leto cu se opremiti literaturom na nasem jeziku … 😀
            pocecu da pravim spisak, a kad dodje vreme pita cu te za jos koju novu ideju,… Hesse, da citala sam ga davno, i ja sam vec napravila spisak za ponovni susret sa njegovim knjigama…
            pozz 😀

  8. afroditta децембар 1, 2009 у 5:26 pm #

    Jesen je ko’ stvorena za citanje knjiga !

Оставите одговор

