DVA BRATA KOJA SU SE VOLELA

1 сеп

Dva brata, jedan oženjen, drugi neoženjen, posedovali su farmu čije je plodno tlo davalo obilnu letinu. Pola je žita pripadalo jednom bratu, a druga polovina drugom.
Na početku je sve bilo dobro. Potom bi se oženjeni brat noću povremeno budio i mislio:
– To nije pravo. Moj brat nije oženjen i dobiva polovinu uroda s farme. Sa mnom je žena i petoro dece i tako sam osiguran za svoju starost. Ali, ko će se brinuti za mog brata kad ostari? On mora mnogo više staviti na stranu za budućnost nego što to čini sada, i stoga je njemu potrebnije od mene.“

S tim bi mislima ustao, prikrao bi se kući svoga brata i istresao bi vreću žita u bratovu žitnicu.

Neoženjenog brata počele su saljetati iste takve misli. Povremeno bi se budio i govorio: „Ovo jednostavno nije pošteno. Moj brat ima ženu i petoro dece, a dobio je polovinu uroda sa zemlje. Ja ne moram nikoga prehranjivati osim sebe. I je li stoga pravedno da moj brat, čije su potrebe očito veće od mojih, dobije tačno toliko koliko i ja?“

Tada bi ustao iz kreveta i odneo bi punu vreću žita u žitnicu svog brata. Jedne noći obojica su ustala iz kreveta u isto vrijeme i naišli su jedan na drugoga s vrećom žita na leđima.

Mnogo godina nakon njihove smrti pročula se ta vijest. I kad su ljudi hteli podići hram, izabrali su mesto na kom su se dva brata susrela, jer u celom kraju nisu mogli naći svetije mesto od toga.

(priča sa neta)

šš (4)

16 реаговања to “DVA BRATA KOJA SU SE VOLELA”

  1. Reminder септембар 1, 2009 у 7:43 pm #

    Malo je takve braće. A priča je ekstra. Obično se braća i posvađaju kada se ožene i kad žene krenu da im totoroču.

  2. malabreskva септембар 1, 2009 у 8:00 pm #

    Istina je da je danas malo takve braće, rekla bih da je to zato što je nastupilo vreme čistog egoizma, kada svako misli samo na sebe i eventualno najužu porodicu. Valjda nas je vreme iskvarilo

  3. dudaelixir септембар 1, 2009 у 8:04 pm #

    Neverovatno koliko su bili plemeniti! Sigurno su se jako voleli a i mesto hramu, nigde bolje, nego na tom mestu! 🙂

  4. electrasdreams септембар 1, 2009 у 8:42 pm #

    Eh, da je tako?!

  5. IvanB. септембар 1, 2009 у 8:54 pm #

    na kraju su sve nasledila deca onog ozenjenog, heehehheehhe. 😉

  6. Slavko септембар 2, 2009 у 2:12 pm #

    Hahahahaha, Ivan ima pravo…

    A davno je poznato ono:
    „Hoćemo li da dijelimo bratski ili pola-pola?“

    U svakom slučaju, sjajna priča.

  7. bojovic септембар 2, 2009 у 6:07 pm #

    Ko će kome, nego svoj svome …

    🙂

    Ne mora ova poslovica da se koristi samo u negativnom, može u ovom slučaju kao maksimalno pozitivno.

  8. veshtichanstvena септембар 4, 2009 у 9:30 am #

    Ovo je prica koja me licno pogadja….Imala sam i ja brata,znam kako je velika ta ljubav…Dala bih zivot da sam mogla spasiti njegov,ali nekad ne mozemo nista uciniti za one koje najvise volimo…
    Dirne me iznova kad vidim ili cujem o nesebicnoj bratskoj ljubavi…

    • malabreskva септембар 4, 2009 у 10:17 am #

      Veshtichanstvena, žao mi je… na žalost, nekada naša ljubav nije dovoljna.

  9. SanjaKokica септембар 8, 2009 у 8:24 am #

    Kada vidim dva brata, ili brata i seku, nevažno…kako složno šetaju gradom, kako se vole i paze, iskreno, suze mi podju na oči, jer…sve se nadam da će i moji dečaci naučiti tako…Lepa priča, istina ili mit?! Ko zna…za danas, češće je pretpostaviti varijantu da bi onaj što ima decu i ženu tražio sebi većinu, jer mu više i treba…a ovaj drugi ne bi dao, jer ko je ovom kriv što se oženio i napravio toliku decu…

Оставите одговор

