Fenjer

30 авг

Kada je neki slepac odlazio od svog prijatelja, ovaj mu stavi u ruku fenjer da ga ponese sa sobom.
„Ne treba mi fenjer. Meni je svejedno je li mrak ili svetlo“ – rece sliepac.
„Znam, ali ne budes li imao svetlo uza se, neko bi u mraku slucajno mogao naleteti na tebe.“ I slepac se uputi s fenjerom.
Malo kasnije neki se prolaznik sudari s njim.
„Zar ne vidis da nosim svetlo pred sobom!?“ – povice slepac.
„Hej, covece! Tvoje se svetlo ugasilo…“

Preuzimanjem tudjih ideja za svoje prosvetljenje postajemo poput slepca koji nosi fenjer – svetlo se putem moze ugasiti, ali mi to necemo znati.

(Zen prica)

svetlo

15 реаговања to “Fenjer”

  1. Reminder август 30, 2009 у 2:24 pm #

    Mnogo ima i onih slepih kod očiju. To slepca izjednačava sa onima koji ustvari „vide“jer nije bitno samo videti nego shvatiti i razumeti ono što se gleda.

    Ja ovde pokušavam da ispadnem pametan al’ mi ne ide od ruke 😉

    Super priča. Poučna.

  2. IvanB. август 30, 2009 у 6:40 pm #

    hehehe, nasmeja me reminder – inace pametno zbori on.

    složiću se sa zaključkom priče –

    Preuzimanjem tudjih ideja za svoje prosvetljenje postajemo poput slepca koji nosi fenjer – svetlo se putem moze ugasiti, ali mi to necemo znati.

    Mislim, sve dalje bi bilo suvisno i reci. Sve je receno!

  3. Reminder август 30, 2009 у 8:00 pm #

    Ko je ugasio svetlo ? Ko je ugasio svetlo ? Šta kažeš ? Isključili mi struju što nisam plaćao. Zato je mrak. E gde ja živim :mrgreen:

    • IvanB. август 30, 2009 у 8:22 pm #

      hehehe, zato ja imam dobre komšije, kod svakog u toku nedelje punim agregator 🙂

  4. Charolija август 30, 2009 у 11:04 pm #

    Odlična priča. Mora čovek u životu da ima svoje ideje i ciljeve.

  5. malabreskva август 31, 2009 у 8:31 am #

    Charolija, poučno!

  6. dollybel септембар 1, 2009 у 4:21 pm #

    sve su prije mene rekli:)

  7. veshtichanstvena септембар 4, 2009 у 9:27 am #

    Ova prica moza da se protumaci na vise nacina…Poucna je u svakom slucaju,a da ne budem i ja veciti kontras,( a jesam))))…cutacu))))

    • malabreskva септембар 4, 2009 у 10:18 am #

      🙂 Slobodno se izjasni, kontraši razbijaju monotoniju što i nije loše 🙂

  8. SanjaKokica септембар 8, 2009 у 1:57 pm #

    Po mom skromnom mišljenju, složila bih se, poučna priča. Ono što nas smiruje, veseli osvetljava našu dušu i čini naš dobar deo dobrim delom, ne mora da znači da jednako utiče i na druge. Svako svoje svetlo pronalazi. Dok ga sami ne nadjemo, drugi se samo mogu truditi, dobronamerno je li, da nam osvetle put, ali samo mi možemo zaista zadržati svetlo na putu.

  9. stevo септембар 17, 2009 у 9:25 pm #

    Sumnjam ja da je u ovom slučaju neko umešao svoje prljave prste i ugasio svetlo u lampi, a to je već debela nakana da se učini zločin; ako je vetar ugasio svetlo onda slepčev prijatelj i nije neki prijatelj jer mu je dao poluispravnu lampu, i na koncu nešto se čudim kako je ovaj mogao da vidi u mraku lampu koja je ugašena; medjutim skroz na kraju moram primetiti da ova ZEN priča pokušava da mi utrapi podosta nejasnu ideju o prihvatanju tudjih ideja zarad vlastitog prosvetljenja; pod post skreptum još jedna primedba – svetlo u lampi može da se ugasi, ali i ne mora i… mislim da ima još milion nedostataka ova priča, jer ko može da mi sa sigurnošću tvrdi da je na ulici bilo još nekoga osim slepca… Da ne trošim prostor, lepa pričica sa puno nedostataka.

    • malabreskva септембар 18, 2009 у 6:35 am #

      Ha, ha, ha. Stevo, svaka čast na tumačenju 🙂

      • stevo септембар 18, 2009 у 7:10 am #

        Ih Breskvice, malo da se zezamo 😀 Pozzzz!

  10. veshtichanstvena септембар 17, 2009 у 9:52 pm #

    Može da se protumači i ovako :Ne vredi „slepcu“ otvarati oči….niti mu dati „fenjer“,jer on ionako neće umeti da ga koristi….

Оставите одговор

