Zašto sam Mala Breskva

26 Aug

Verovatno ste već zaključili da obožavam Djordja Balaševića. Njegove knjige su mi omiljene. Za one koji nisu čitali – Mala Breskva  je glavni ženski lik u knjizi „Jedan od onih života“ . Biću srećna ako bar nekog navedem da pročita. Neki citati:

U duboki i zagonetni bunar njenog pogleda ubacio sam šapat jednog malog poljupca, kao
sjajni srebrni novčić
, ali on je zalutao negde na dugom putu do dna…
Sreća da ništa nisam poželeo…
Ustajući, naneo sam joj prstom dodir na obraz, pažljivo i nežno, kao prozirnu nijansu
svetloljubičaste na tek započeti portret Čežnje…
– Idem sad… Nedostajaćeš mi, Ti Mala Breskvo…


„Samo još jedna od onih noći kad ti baš ne ide…
I to se mora negde ispucati…
Preslušao sam „sekretaricu“, tri zadnje poruke bile su bez reči, no, neke glasove i ne moram
čuti da bi ih prepoznao…
Laku noć, Ti Mala Breskvo, kako si samo mogla da pomisliš da te neću otkriti po načinu na
koji zadržavaš dah?
Mirno spavaj, moja mila, sanjaj da si perce na krilu galeba skitnice kog praskozorje zatiče
nadomak obala Biševa…

Ja sam inače sasvim OK, ako si to htela da saznaš?
Ovih dana mi, doduše, svi govore da im delujem nekako umorno, ali ti znaš da je to kod mene
pobrkano kao instalacije u ruskom soliteru, i da retko pokazujem ono što stvarno osećam, vrag da me
nosi…

35 реаговања to “Zašto sam Mala Breskva”

  1. dudaelixir август 26, 2009 у 5:17 pm #

    *Eto, voliš i Djoleta i Novi Sad! Vidja se on po Novom Sadu, kao i cela njegova porodica. On nam je „naš“ pa nešto i nemam baš potrebu da „ga“ čitam! Naslušali smo ga se i nagledali! Tu ću stati, da ne kažem nešto sto bi te razočaralo! Svaka njegova pesma je divna, mislim na tekstove!🙂 Predstavlja bas prave nas, Vojvodjane!

    • malabreskva август 26, 2009 у 7:47 pm #

      Dudo, znam da ga mnogi ne vole, on je takav – il ga voliš ili ga ne podnosiš… Čovek koji tako dobro piše ne može biti loš, tako ja mislim.

  2. IvanB. август 26, 2009 у 6:47 pm #

    Slazem se sa Dudinim komentarom, ja ne bih mogao nista da dodam.
    Nisam citao njegovu knjigu, ali to ne znaci da ako mi se ukaze prilika da cu je propustiti.

    • malabreskva август 26, 2009 у 7:45 pm #

      Najbolja je „Jedan od onih života“ imaš tekstove pesmama u „Dodir svile“, a nije loša ni poslednja „Kao rani mraz“, nije loša ni „Tri posleratna druga“

      • malabreskva август 27, 2009 у 4:20 pm #

        Izbrisala sam neke poruke da se Djole ne bi ljutio ako mu neko kaže šta radimo🙂
        Imam sve njegove knjige, ali nisu mi uvek pri ruci, mnogo je lakše kad su u kompjuteru i možeš uvek da čitaš.
        Kome treba neka se javi.

  3. Reminder август 26, 2009 у 8:49 pm #

    Poštujem rad Đoleta Balaševića. Za mene je album devedesete antologijski. Tim album oslikao nas je u pravom svetlu. Stihovi koji mi se stalno provlače kroz misli i godinama unazad i koje govore da se ništa još uvek nije promenilo je iz pesme Živeti Slobodno
    da se podsetimo teksta, obzirom da sam ja Reminder:

    „Davno ti je vrag zaseo na prag, zemljo Srbijo
    Niko ziv se ne seca tolikih nesreca za jednog vezira
    Oko tebe komsije podizu bedeme jeda i prezira
    Tog jos nije bilo Ludama je milo Ostale je stid
    Crne hronike i harmonike Sitan rock&roll
    Bajke da na kraju ponajbolji ostaju vise ne prolaze
    S tamne strane globusa bolje se vidi da Najbolji odlaze
    Plocnici Toronta Oci boje fronta Lozinka svih nas
    Na sta se prica svodi? Parole o slobodi
    Setaci-preletaci? Slaba potpora
    Nije to glava-pismo Ili jesmo ili nismo?“…

  4. dudaelixir август 26, 2009 у 9:40 pm #

    Ne mislim ja da je on loš čovek, ali je nekako „nadrndan“, deluje umorno. Ma prolazi mojom ulicom, vidjam ga, kao svako običan, pun problema! Naš je, novosadjanin, pa mi valda zato nije više interesantan! Nekako se potrošio!😉

  5. IvanB. август 26, 2009 у 9:41 pm #

    moze posalji mi na mail.
    hvala😎

  6. zelenavrata август 27, 2009 у 9:50 am #

    Bikcina nadrndana Dudo🙂
    Djole je vanredan pisac i tu stajem.

  7. Gemina август 27, 2009 у 1:20 pm #

    MalaBreskvo, volim i ja Djoleta, godinama idem na koncerte… Citala sam sve sto je pisao, ali sve pre ‘Ranog Mraza’ mi je delovalo kao samo malo duzi slager. Tek ovo je ono pravo – sa nekim nedostacima svakako, ali krajnje neodoljivo. Mogu li da zamolim da mi posaljes verziju koju imas, da mogu da je prosledim nekim dragim ljudima?

    • malabreskva август 27, 2009 у 7:54 pm #

      Gemina, drago mi je, možda se vidimo na nekom koncertu.
      Meni je „jedan od onih života“ prirasla za srce i iz nekih ličnih razloga, svakako da je i „Rani mraz“ za svaku pohvalu. Drago mi je da imamo ista interesovanja!

  8. Reminder август 27, 2009 у 5:32 pm #

    Postao sam srčaniji. Radenska 3 srca. Thanks😉

    • malabreskva август 27, 2009 у 7:52 pm #

      Remainder, to je samo trenutno, pokazuje koliko sam nekoga upoznala. Pošto sad znam da nisi manijak, možda ti počnu rasti srca🙂

  9. magi септембар 2, 2009 у 11:58 pm #

    Apsolutno obozavam ovu knjigu! Volim i ostale,ali ova mi je neprikosnovena. Pozdrav, mala breskvo!

    • malabreskva септембар 3, 2009 у 3:37 pm #

      Drago mi je da i ti tako misliš, imamo o čemu da ćaskamo. Pozdrav od mene

  10. jovanaRada септембар 7, 2009 у 12:49 am #

    neponovljiv je…
    mala breskvo, posaji mi ako imas jedan od onih zivota ili rani mraz… ja imam tri posleratna druga na kompu,,, citam stalno iznova i iznova i nikako da mi dosade…
    pozzz

    • malabreskva септембар 7, 2009 у 6:54 am #

      Drago mi je da ima još „nas“ koji ga volimo. Dogovoreno.

  11. malabreskva септембар 10, 2009 у 6:40 am #

    Evo svratih da vas domaćinski dočekam u ovoj mojoj kućici u senci bresaka.
    Ne znam šta bi ste hteli još?
    Ja sam gospojica autorka (sa svim autorskim pravima !🙂
    i molila bih sve dobronamerne da se ovde osećaju kao
    kod svoje kuće !!! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

  12. sarah септембар 16, 2009 у 11:36 am #

    Konacno sam sve procitala… 😀
    Molim te ako mozes posalji mi „jedan od onih zivota“, na mail..ili kako to vec ide, mada bi ja volela sve da procitam od njega…
    A knjige cu moci kupiti tek sledeceg leta 😀
    Pozz i hvala

  13. džokej април 7, 2010 у 6:43 pm #

    zašto moj komentar ne može da se objavii????

    • malabreskva април 7, 2010 у 7:26 pm #

      Džokej, mislila sam da neće da objavi jer nisi u mom blogovniku pa komentar čeka proveru, ali nema ga!
      Malo je poludeo WordPress, čak je i Alsov (naš drugar) komentar stavio na proveru…
      Valjda će biti dobro! E, jesi li video – idem da gledam Rani mraz🙂 Srećna sam!!
      Pozdrav!

    • malabreskva април 8, 2010 у 8:11 pm #

      Sad sam se setila u čemu je problem, zabranjeni su komentari 14 dana posle objavljivanja članka !

  14. džokej април 13, 2010 у 8:50 am #

    bio sam zadnjih par dana u N.Sadu…puno puta sam prolazio ulicom Jovana Cvijića…nadao sam se da ću videti Djoleta…nisam ga video,video sam mu ćerku i mogu ti reći da sam se razočarao…cura živi život tatine slave i sva je puna sebe…
    Uzeo sam čitati po ko zna koji put knjigu „jedan od onih života“neverovatno,ali u svakoj knjizi,na svakoj stranici mogu sebe pronaći…šta je to u tom čoveku.od čega je napravljen???!!!

    • malabreskva април 13, 2010 у 11:26 am #

      He,he, i ja se uvek to pitam! A kad god dodjem u Novi Sad šunjam se oko njegove kuće. I nisam ga nikad videla! Samo Oliveru ili Jovanu… He,he, i ja se pronalazim u knjigama… A šta kažeš za Rani mraz??? Jedva čekam film!

  15. džokej мај 10, 2010 у 12:02 pm #

    evo i mene konačno…Pričaj mi…kako ti se svideo film???Ja još uvek nisam imao priliku da ga pogledam..

    • malabreskva мај 12, 2010 у 10:18 pm #

      Džokeju, film je kao da gledaš knjigu uživo… Ne može se baš rečima opisati… Videćeš, nadam se, uskoro!

  16. agroekonomija септембар 20, 2011 у 9:24 pm #

    I ja jedva čekam da vidim film Rani mraz.

  17. Eleonora децембар 20, 2011 у 8:07 pm #

    Slucajno sam naisla na ovaj blog,i posto vidim da ima dosta ljudi koji su procitali „jedan od onih zivota“ pitat cu ovdje – upravo sam zavrsila s citanjem knjige..i moram priznati da nisam bas razumjela kraj ..da li je Anamaria na kraju umrla?😦 pa mu se prikazala kao Jesen s Djecakom ? Proganja me sad to …😀 Lijep pozdrav Mala Breskvo😀

    • malabreskva децембар 20, 2011 у 10:13 pm #

      Eleonora, dobro došla na moj blog🙂
      Nije Anamarija umrla, priča o Jeseni i dečaku je trenutak kada on shvata da je ONA ta koju je ceo život sanjao, čije je obrise nazirao u svojim maštanjima i koju je konačno prepoznao… Naravno da ne sme biti tužnog kraja🙂 Veliki pozdrav za tebe

  18. Eleonora децембар 20, 2011 у 10:51 pm #

    Hvala ti na brzom odgovoru🙂 Ipak su spavati ove noci😀 Prvo sam i mislila da je sretan kraj dok me nije zbunio topic o knjizi na jednom forumu..gdje se svi slazu da je ona umrla radi te jeseni i zadnje recenice u knjizi . Dakle ziva je..spasili smo i bebu i mamu !😀 Yey ! Hvala ti punooo :**🙂

    • malabreskva децембар 23, 2011 у 7:37 pm #

      Eleonora🙂😉 Drago mi je da si svratila, ovde su svi Đoletovi fanovi dragi gosti🙂 Veliki pozdrav

  19. jelenakovincic новембар 13, 2013 у 8:13 am #

    Za mene je najlepši kompliment na svetu, za jednu devojku, Đoletova rečenica – „Od nakita na sebi, imala je samo oči…“
    Njegovi stihovi su čista lirika, poezija duše. Zato ih volimo, pamtimo, uz njih plačemo, jer diraju najdublje.
    poz!

Оставите одговор

